خانه / خبری / عوامل موثر در افزایش عمر سمعک

عوامل موثر در افزایش عمر سمعک

عوامل موثر در افزایش عمر سمعک

۱-استفاده از باطری مناسب و تعویض به موقع آن

برای استفاده از سمعک باید از باطری مخصوص سمعک استفاده کرد که اصطلاحا نامیده می شوند. گاها مشاهده می شود که از باطری های ساعت که هم سایز باطری سمعک هستند استفاده می شود. این موضوع سبب بروز آسیب های جدی به مدارات سمعک می گردد. همچنین به محض اینکه سمعک آلارم  اتمام باطری را داد (بوق کوتاه)، باید باطری آن را تعویض کرد. در غیر اینصورت اگر چه سمعک ممکن است هنوز کار کند اما مرتبا قطع و وصل شده و از طرف دیگر کیفیت صدا افت خواهد کرد.

۲- دوری از رطوبت و آب

رطوبت و آب بر روی تمامی قطعات سمعک به ویژه بلندگو و میکروفن آن تاثیر مخرب دارد. برای جلوگیری از تاثیر رطوبت و آب نه تنها باید از تماس مستقیم آب با سمعک جلوگیری کرد بلکه باید از استفاده سمعک در محیط های مرطوب نظیر استخر، سونا و یا فعالیت های جسمی توام با تعریق زیاد خودداری نمود.

بازگذاشتن درب سمعک در مواقع خاموش و همچنین قرار دادن سمعک در مجاورت بسته های شامل مواد رطوبت گیر نیز به کاهش رطوبت داخلی سمعک کمک می کند.

۳- پیشگیری از ضربه

ضربه به سمعک نه تنها می تواند بصورت آسیب فیزیکی و شکستگی آن سبب ایجاد مشکل در سمعک شود بلکه با تاثیری که بر روی دیافراگم میکروفن و بلندگوی سمعک می گذارد میتواند سبب فات کیفیت در سمعک شود.

این دو قطعه در سمعک (دیافراگم میکروفن و بلندگوی سمعک) آنقدر ظریف و حساس هستند که شنیدن کوچکترین اصوات را نیز برای فرد میسر می کنند.

۴- تمیز نگه داشتتن گوش و سمعک

بیشترین قطعه سمعک که دچار مشکل می شود بلندگوی آن است و مهمترین علت خرابی ن ورود جرم و ترشحات گوش به داخل آن است.

سمعک یک سیستم ظریف و حساس است که در کانال گوش که محیطی مملو از ترشحات و تعرق است قرار گرفته و از آن انتظار می رود تا ۱۸ ساعت در شبانه روز بدون وقفه کار کند.

تعویض دوره ای و به موقع وکس گارد، شستشوی گوش توسط متخصصین و سرویس های دوره ای سمعک، همه و همه باعث افزایش عمر مفید سمعک می شود.

همچنین ببینید

سمعک جیبی

سمعک جیبی سمعک جیبی هم به صورت  آنالوگ و هم به صورت دیجیتال وجود دارند …